tirsdag 28. oktober 2008

Tankespinn


Dypt gule stråler fra solen glir gjennom den krystallklare høstluften. Og verden stanser da de finner veien inn gjennom vinduet mitt. Kontrasten er stor mellom den nesten gjennomsiktige kalde himmelen og ildkulen den bærer. Det er som om det menneskelige instinktet har bestemt det sånn at verden skal stoppe for å innta og lades opp av solstrålene nå like før mørkets årstid inntar.

Jeg er midt i høsten med mentaliteten, kroppen, garderoben og humøret. En positiv melankoli - om det eksisterer - er grunntonen i filmmusikken til livet mitt om dagen og jeg elsker livet sånn det er om høsten.


I år har folket i Oslo vært velsignet med en lang, mild og solrik høst som om ikke lenge gir stafettpinnen videre til julen. En høytid som har vel så mange gaver som høsten. -O lykke stor

3 kommentarer:

Amelie78 sa...

Så koselig å høre fra deg! :) Takk for gratulasjon og alle koselige ord. Godt å høre det er flere som sliter litt med skrivetørke. Mulig det har med årstidene å gjøre, ja. Høsten er jo vanligvis den mest inspirerende tiden for meg, men i år har jeg omtrent bare "opplevd" høsten fra senga. Not quite the same, for å seia det slik. Raslende høstlauv - I'm longing for you! :) Så utrolig gøy at Anita sa det om at vi ligner. Ja, det er nok noe i det der. Kjente meg jo veldig igjen i både temaer, tankespinnerier, romantikk, følelser og kick, da jeg leste bloggen din første gang. Ser nå at jeg har glemt å lage link til deg. Må jeg få gjort noe med. Håper du har det bra! Nyt høsten og tiden fremover, Charlotte! Jeg antar at du som meg, og i motsetning til alle andre, digger at vi har stilt klokken en time frem. Jo-ho! Mørketid! Det vil si flere stearinlys og mer stemning på kveldene :)

Klem fra Hilde

mærribird sa...

charlie. fikk aldri besøkt deg på slottet gitt.
men. det kommer bedre tider.
blog er så koselig. nesten like koselig som du.
håper vi sees snart.
imens.
love.

Amelie78 sa...

Ps! Det ligger en utfordring til deg inne på bloggen min: Du har blitt tagget med noen spørsmål :) Se innlegget "En liste - igjen".

Klem fra Amélie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...