torsdag 11. februar 2010

Nyinflyttede Wayne's















Tidligere i høst opplevde jeg en sorg over at Pronto kaffebar i Pilestredet ble nedlagt. Det lå rett overfor høgskolesenteret, der jeg oppholder meg til daglig, og de bidrog i aller høyeste grad til å heve nærområdets kaffekvalitet.

Søndag som var testet Martin og jeg ut varene hos de som har flyttet inn i lokalet. Vi fikk billig og god Sushi to go, med litt ekstra service på kjøpet. Herlig asiatisk dame, som tydeligvis hadde reflektert over hvem som trenger ekstra service. Voksne har jobb, og penger, de kan betale fullpris. Unge studenter derimot, trenger bidrag i økonomi og velvære!

Den samme dagen som vi prøvde ut sushien der, oppdaget jeg med fryd og lykke at Wayne's coffee house har flyttet inn rett over veien fra Sushi-sjappa. Og hele uka som kom etterpå gledet jeg meg til å teste det ut.

I dag i pausen i norskøkta tok jeg turen i blest og slaps. Der ble jeg møtt av et fantastisk lokale med masse sitteplasser, varmt interiør, deilige mønstre i skjønn forening, barselsmødre med barnevogner, kaffelukt, oversiktelig meny, greie priser, deilig nysmurte sandwicher og sjarmerende sundmøringer bak kassa! Her kan man i ekte starbucks-stil kjøpe all kaffe i tre størrelser. Jeg kjøpte medium stor dobbel cortado og deilig varm focaccia med pesto og mozarella! Det falt deilig i smak og jeg kommer gjerne igjen!

Takk Wayne's for at dere har flyttet inn i pilestredet!

5 kommentarer:

Charlotte sa...

Gøy med litt oppdatering på kaféer! Du får herved jobben med å ta meg med på en runde når jeg kommer hjem!

Frk. Alise sa...

Jeg er også generelt stor fan av Wayne's coffee og ikke minst av at de har flyttet inn rett ved meg!

Charlotte sa...

Digg Frk. Alise! Det er jo VIRKELIG rett rundt hjørnet! Der bestiller jeg en date snarest!

Charlotte sa...

Og Charlings.. jeg tar det mer enn GJERNE med på rundtur i byen! Hurra for at dere kommer hjem i dette året!

Berte-Stine sa...

Åh, elsker Wayne's! Jeg og Christer pleide å ha lørdagsdater der i vårt tidligere liv... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...