fredag 30. april 2010

Vår


Når det lysner tå dag...
Har fuglene kvitret i timesvis allerede.
Åpner blomstene seg etter en kald natt.
Bilene frakter kaffetørste trøtte arbeidere dit de skal.
Studentene åpner søvnig øyne og bøker.
Putrer det vakkert i kaffetraktere over hele landet.

Når det lysner tå vår
Begynner russen å sverme.
Insektene å summe.
Gressklipperne å brumme.
Skuldre senkes.
Varme jakker legges vekk.
Lette sko hentes frem.
Malepensler frisker opp inne og ute.
Kaffekopper nytes på fortau i storbyen.
- og på terasser i solstek.

Jeg hører på Lillos utgave av vakre Prøysensanger.
Går tur i skogen.
Leser til eksamen.
Fryder meg over hvite dører.
Ser fram til enda en sesong på slottet.
Gleder meg til ultralyd.
Lengter etter å kjenne et spark fra innsiden av magen.

Når det lysner tå vår, lysner det tå sinns.

4 kommentarer:

annegrete sa...

Vår inni og utenpå:) Begynnelsen på noe nytt, spennende og vakkert som forandrer livet....er ikke småtterier med vår kjære venn:) Nyt nyt!

solveig sa...

dere er vakre!!åh, vår er FANTASTISK!elsker bloggen din charlie- og ja, er enig, lunsj var så kosli-gjentakelse!håper det snart bare er kos å være gravid (altså, det er jo bare kos å være gravid- men kanskje ikke å spy sånn hver morgen..?),gleder meg til å se deg vokse!lykke til på ultralyd!! LOVE.

Marie Kristine sa...

sv: Ja! The Call er nydelig!! Liker "Fidelity" godt og. Regina Spektor er heltinne! DU er heltinne!

Charlotte sa...

åhh....go stemning!! Vakkring! Jeg gleder meg til å kjenne spark på utsiden av magen din:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...