fredag 20. februar 2009

Jeg liker..

  • ... å bli forført inn i et malende litterært landskap. Å bli så hengitt at jeg lever der inne... for en stund.
  • lukten av en nyåpnet pose med umalte kaffebønner, og lyden av kaffetraktere

  • Å vite at jeg har rosa tånegler under sokkene midt på vinteren
  • ... og nybarberte legger
  • Å lage en dessertskive med søtt og godt pålegg når jeg egentlig er mett etter frokosten
  • Den varme dusjen etter trening
  • Å snakke med gode gamle elskede venner for første gang på lenge
  • Varme drikker i yndlingskoppen ved vinduet
  • Å få blomster
  • .. og gi blomster
  • Å få latterkrampe av filmer av folk som faller, kræsjer, bommer e.l.
  • Å få til noe som jeg trodde jeg ikke skulle få til
  • Å støvsuge under sengen
  • ... og bak sofaen
  • Skriveflyt
  • ... og arbeidslyst
  • Lukten av ekte lavendel
  • Lister
  • Tette, faste klemmer
  • Tente lys

Jeg kjente jeg måtte ramse opp alt som var deilig rundt meg i skrivende stund, for å få tilbake freden, roen, og arbeidslysten! Jeg tror det hjalp!






5 kommentarer:

Karoline og Terese sa...

hehe, du er fantastisk søt! tror vi har liste-interessen felles. jeg elsker lister! og mye av dette kunne stått på en av mine lister også.Håper du har det bra kjære deg og at det går bra med lesingen. jeg nyter livet i Hoi An, denne byen hadde du likt godt:) gleder meg til en stor tekopp, under pleddet, med en eple og kanelmuffin på tallerkenen, og en god prat med deg og B en gan g i mai:)

Anonymous sa...

Jeg tror du glemte lukten av brownies som ikke er tørre!
Også er jeg så glad jeg har en lillesøster som har forstått verdien av god kaffelukt, - og som er velkommen til Tveita whenever, siden jeg har malt opp de gode kaffebønnene fra Martin.
Og siden vi søsken er ekstremt listemennesker var dette god lesning, vi er ulike på punktet med rosa neglelakk, men dog!
Du er en helt!

HM

Frk. K sa...

Hei Charlotte! :)
Koselig blogg du har. Du skriver så utrolig bra! Frieriet hørtes jo ut som et virkelig drømmefrieri!! Virkelig planlagt til den minste detalj. Husker ikke om jeg har gratulert før så da gjør jeg det hvertfall nå, Gratulerer så mye!! :)
Håper alt er bra med deg. Lenge siden jeg har sett deg nå. Kanskje vi møtes i Oslo en dag? Ha en fin kveld. Klem fra Kristin

Siri Supern sa...

det hjalp meg i hvert fall :)

takk for en deilig oppsummering av noen av de undervurderte viktige tingene livet har å by på!

Charlotte sa...

Det er godt å høre at vi er en gjeng med listeelskere her! -Det viktigste er at vi greier å se alle velsignelsene vi er omgitt av til daglig! Både gleden av en eple og kanelmuffin på terrassen, lukten av brownies som ikke er tørre, gode venner på Tveita, og å få kontakten igjen med gamle kjente :) Takk for at dere tar dere tid til å lese og kommentere!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...