søndag 15. februar 2009

Søndagsfred

"Musikk gir universet sjel, den gir sinnet vinger, fantasien flukt, alvoret sjarm, den gir munterhet og liv til alt" - Platon

Noen ganger er ord fattige. En sinnstemning som vil ned på papiret, et hjertet fyllt av følelser det ønsker å dele, et skuffet blikk som vil si alt det tenker, en melodi som vil uttrykke noe. Jeg er omgitt av en fred som vil deles. En fred som mister ord, og som gjør stunden perfekt og uerstattelig. Øyeblikk som ikke kan erstattes.

Jeg merker at sjel, ord og musikk henger tett sammen. Når jeg skal skrive må jeg ha musikk som utfyller sjelen, som liksom får ordene og tankene til å flyte på toner mens jeg tenker.

Hele dagen i dag har danset på tanker og toner. De dagene er så ubeskrivelig deilige. Tankene har jeg hatt for meg selv mens jeg har vasket, svinset og svanset. Mange sanger stemmer, og tonene treffer, for tankene har vært høyt og lavt.

Jeg har hvilt, pustet og levd i dag. Snart kommer varmen og solen!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...