onsdag 25. november 2009

Å ta en kaffe...


"Ta en kaffe". Jeg tror ordet kaffe er synonymt med ordet prat når det kommer til det spørsmålet. Jeg sier alltid "kan ikke vi ta en kaffe, og snakke om det?". Eller, "jeg savner deg, kan ikke vi ta en kaffe snart?". Ofte vet jeg ikke en gang om personen jeg spør drikker kaffe. Det er på en måte ikke kjernen i spørsmålet. Kjernen er "kan ikke vi" - du og jeg. Det hele handler om kvalitetstiden.

Kaffe er i og for seg forbundet med nettopp det, kvalitetstid, i så mange sammenhenger. Bare se overskriften på min egen blogg. Selve essensen i kosen og hyggen som jeg forbinder med bloggen er kaffen og pleddet. Tiden for meg selv. Mine egne tanker. Og andres tanker.

Kan vi ikke ta en kaffe snart? - Jeg vil kose meg med deg. Det er det jeg mener. Håper vi gjør det snart!

1 kommentar:

Charlotte sa...

jeg er et bevis på teorien din i og med at "ta en kaffe" for meg aldri inneholder kaffebønner:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...