onsdag 20. januar 2010

So she dances

Dette bildet malte jeg mens jeg bodde i Bergen. Etter et år i USA med mange forandringer på innsiden og utsiden var det rart å komme tilbake til Norge for å finne min nye plass. Jeg bodde i en by der ganske få kjente meg og jeg måtte liksom bli kjent med den nye siden av meg selv også. Bildet kalte jeg "so she dances" fra en sang som Josh Groban synger. Jeg tror sangen handlet mye om å formes til den jeg var ment til å være, for meg. Jeg skrev mye om det og tenkte mye på det. Identitetsopplevelsene mine kræsjet. Jeg tror jeg drømte meg til et sted der disse identitetsopplevelsene danset med hverandre i en harmoni jeg bare kunne drømme om.

Nå danser de sammen, og jeg kan danse med meg selv. Jeg har blitt eldre, tryggere, og etablert i min egen identitet. Selvsagt er jeg under utvikling. Men selvet - jeg - er nå på plass og jeg kan danse med meg selv i lyset. Det er en deilig erkjennelse. Og jeg unner alle å danse med seg selv på innsiden og utsiden.

2 kommentarer:

Frk. K sa...

Nydelig bilde, Charlotte! Håper du har en fin helg :) Klem

Charlotte sa...

nydelig og rørende maleri..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...